poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Domowy Gainer

Siemanko !

Dziś pokaże wam jak zrobić domowego Gainera.

Zacznijmy od tego czym jest ów Gainer

Gainer, to odżywka węglowodanowo-białkowa. Najczęściej zawiera on około 80%
węglowodanów i 20% białka. Niekiedy można spotkać też produkty o zawartości
białka rzędu 30% lub nawet poniżej 20%.
Gainer głównie składa się jak już wyżej wspomniano z węglowodanów, najczęściej to maltodekstryna, dekstryna, glukoza, rzadziej spotykamy w składzie wszelkiego rodzaju skrobie jak choćby kukurydzianą(Waxy Maize). Głównymi źródłami białka w przypadku Gainerów są WPC (Koncentrat białka serwatki), rzadziej występują WPI, SPI, Białko pszeniczne.

Tyle tytułem wstępu a teraz gwóźdź programu.

Jak ja sobie radzę z problemem dobijania węgli w diecie ?

A no właśnie poprzez Gainera ale nie tego sklepowego za którego trzeba zapłacić mnóstwo kasy ale domową alternatywę tej że odżywki !


Do zrobienie takiego Gainera tym razem użyłem:
- Paczki płatków śniadaniowych jak widać na zdjęciach są to jakieś ciasteczka coś ala Cookie Crips paczka 250g 
-Paczkę płatków żytnich (ja osobiście nie toleruje owsianych) paczka bodajże 300g
- Wiórki kokosowe około 50 g
- Odżywkę białkową Muscle Up Protein ( Jest w pojemniku) około 150 g 
- Odżywkę typu "Gainer" Mass Up 200 g w celu poprawienia ogólnego smaku był to smak czekoladowy




Jak to przygotować !

Na początku wrzucamy całą paczkę płatków śniadaniowych i miksujemy na pył




Następnie dodajemy pierw nasze odżywki po czym zasypujemy to płatkami żytnimi i znów miksujemy na pył 


Gdy już zmieszamy wszystkie nasze składniki pozostaje nam tylko przesypać do pojemników naszą mieszankę i wypróbować ją !



Makroskładniki na 100 g produktu: Kcal 395,5 Białko 14 g Węglowodany 77 Tłuszcze 3,5

Oczywiście z proporcjami można eksperymentować indywidualnie w zależności od tego czego w naszej diecie brakuje !

19 komentarzy:

  1. Ale super pomysł! Przecież takie odżywki kosztują trochę, a tu jaka prosta i tania alternatywa :) W życiu bym na to nie wpadła :) Przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza tym jest to dużo zdrowsza opcja niż jedzenie w prochu napchane cukrami

      Usuń
  2. Świetny pomysł. Nie dość ze to tańsze niż kupie to wiemy co dokładnie jest w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł. Nie dość ze to tańsze niż kupie to wiemy co dokładnie jest w środku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie to główna zaleta że wiem wtedy jaki jest skład

      Usuń
  4. Pomysłowe i myślę, że wiele osób skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny post!
    zapraszam do siebie
    moze zaobserwujesz?
    talisafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł! :) Szkoda, że jestem na diecie redukcyjnej :(
    http://independentgirl98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Pomysłowo i oszczędnie! Super! Pomysł ze zmielonymi płatkami mi się podoba, na pewno go wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam Garniera i myślałam, że szampon będziemy robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie opatentowałem pomysłu opartego na szamponie do włosów, który by wspomagał szlifowanie sylwetki

      Usuń
  9. Kurcze, wygląda smacznie i zdrowo, ale ja nie ćwiczę...więc raczej nie powinnam jeść takich rzeczy, bo zgrubnę. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak tutaj akurat jest to dla ludzi którzy jednak chcą przytyć ale nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć sobie takie cudo i zabrać ze sobą do pracy. Wyjdzie z tego pożywne drugie śniadanie

      Usuń
  10. Fajny post, choć u mnie redukcja :) Ale mąż na masie może skorzysta :D też lubię wiedzieć co jem i dlatego jestem zwolenniczką robienia wszystkiego czego się da w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Średnie nie przekonuje mnie ten masz up i te ciasteczka lepiej dla smaku dać kakao i same zboża płatki owsiane len itd zblendowac i mieszac z mlekiem nie woda. To zbyt tanie nie jest trzeba kupić białko tego massupa . średnio bym powiedział

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MASS Up akurat miałem od znajomego więc także go dodałem, poza tym płatki śniadaniowe są tutaj głównie kupione do smaku :) oraz po to by zapewnić różne rodzaje węglowodanów a nie tylko z płatków owsianych. Białko trzeba dodać bo z czego chcesz czerpać je w suchym produkcie? Poza tym podstawą zwłaszcza u ektomorfików jest to że takie mieszanki koniecznie trzeba pić z mlekiem

      Pozdrawiam

      Usuń