poniedziałek, 30 maja 2016

Notium Fit/ Origin of nutriments - recenzja WPC 80 i BCAA

Witajcie
Dziś chciałbym wam przedstawić recenzję odżywek firmy Origin of nutriments 



Opis: WPC80 Origin of Nutiments (Koncentrat białek serwatkowych – Instant) to produkt specjalnego przeznaczenia żywieniowego, zaspakajający rosnące zapotrzebowanie organizmu na aminokwasy potrzebne do budowy tkanki mięśniowej przy intensywnym wysiłku fizycznym. Koncentrat białek serwatkowych pochodzi w 100% z serwatki. Jest otrzymany w wyniku procesu ultrafiltracji i diafiltracji serwatki. Wysuszony metoda rozpyłową, instantyzowany. WPC80 cechuje łatwe rozpuszczanie, brak piany oraz wyważona kompozycja smakowa. Firma Regnum Milk kierując się wieloletnim doświadczeniem w produkcji mleczarskiej oraz bogatą specjalistyczna wiedza z zakresu dietetyki i żywienia wybrała dla Państwa najlepszej jakości surowiec dostępny na rynku, tworząc z niego produkt o wysokiej jakości.






Skład:  Poniżej przedstawiam wam tabelkę składu


Jak widać po tabelce produkt w 100 g prochu ma 78 g białka, skład więc jest typowy dla odżywki białkowej typu WPC 



Rozpuszczalność: Tutaj spore zaskoczenie bo białko rozpuszcza się bardzo dobrze, piana szybko zanika, lecz czasem zdarzają się grudki 

Użyte proporcje: 250 ml mleka 3,2 % + 30 g odżywki



Moja ocena to nawet mocne 9/10  ze względu na fakt. że piana w momencie zanika nawet po intensywnym mieszaniu

Testowane smaki: Jogurt-wiśnia, czekolada, wanilia, banan

Jogurt-wiśnia - według mnie najlepszy smak z testowanych, smak jest przyjemny nie czuć chemii poza tym jest słodki i intensywny zatem to co lubię. Mojej dziewczynie także najbardziej posmakował. Zatem za słodkość i brak chemicznego posmaku 10/10 

Czekolada- tutaj także zaskoczenie ponieważ, spodziewałem się chemicznej imitacji czekolady, a zostałem zaskoczony. Smak jest również przyjemny dość słodki i co najważniejsze nie czuć chemii. Nie jest to może smak tak mocno czekoladowy jak w Puchatku czy testowanym przeze mnie MASS XXL, ale białko czekoladowe jest smaczne  8/10

Wanilia - wanilia to ogółem smak, którego fanem nie jestem. Nie inaczej było również w tym wypadku w ogóle mi nie podeszło powiedzmy, że smakuje jak krem z wafelków dla mnie zbyt mdłe 4/10

Banan - kolejne miłe zaskoczenie jeśli chodzi o smak, piłem już różne odżywki bananowe, ale ta zdecydowanie góruje. Nie czuć chemicznego zapachu i smaku co podkreślam po raz kolejny. Smak jest mocny bananowy co mi osobiście przypadło do gustu  10/10

Plusy:

- Dobra cena
- Bardzo dobra rozpuszczalność 
- Szeroka  gamma smakowa
- Brak chemicznego zapachu i posmaku 


Minusy:
- Przy użyciu zimnego mleka możliwość powstania grudek

Opłacalność: Produkt można zakupić na stronie producenta, NatiumFITlub też za pośrednictwem Facebooka. Cena WPC to bodajże 55 zł za 900g, co według mnie jest cena adekwatną do jakości bo produkt tej firmy można śmiało porównać do białek TREC czy też Fitness Authorithy. Ciężko znaleźć wady dla tego białka. Zatem ja jak najbardziej je polecam !

BCAA 2:1:1



Opis: BCAA 2;1;1 Origin of NutimentsT (Aminokwasy rozgałęzione)to suplement diety uzupełniający zapotrzebowanie organizmuna aminokwasy. BCAA – branched chain amino acids, czyli aminokwasy o łańcuchach rozgałęzionych: leucyna, izoleucyna, walina, to trzy aminok-wsy których nasz organizm nie jest w stanie sam wytwarzać. Metabolizm tych aminokwasów odbywa się w mięśniach, a nie w wątrobie, dzięki czemu odgrywają kluczową rolę w budowie masy mięśniowej. BCAA stosowane regularnie, wspomagają syntezę białek oraz mają znaczący wpływ na regenerację mięśni po wysiłku fizycznym (chronią przed katabolicznym rozkładem tkanki mięśniowej). Jednocześnie dzięki temu iż są szybko wchłaniane stanowią dodatkowe źródło energii potrzebnej w czasie wzmożonego treningu.
AMINOKWASY UZYSKANE METODĄ FERMENTACJI – co gwarantuje najwyższą możliwą przyswajalność Gwarantujemy Państwu autentyczny produkt bez dodatków które często można spotkać w opakowaniach konkurencji.


Skład:  Poniżej przedstawiam wam tabelkę składu
Widać tutaj, że również skład jest typowy dla BCAA 2:1:1, tabela składu pochodzi ze strony producenta. Ja widzę w niej błąd przy Leucynie, której powinno być w 100 g 50,00 g / 40,00 g 


Rozpuszczalność: także jest typowa dla BCAA ze względu na leucynę, ponieważ po wymieszaniu powstaje pianka czy też grudki od leucyny, która cechuje się tym, że nie najlepiej się rozpuszcza

Użyte proporcje: 300 ml wody + 10 g odżywki

Powyżej właśnie obrazek po wymieszaniu, ten osad jest właśnie od leucyny poza tym BCAA dobrze się miesza bo można je wymieszać po paru machnięciach szejkerem. Rozpuszczalność dla BCAA zdecydowanie typowa zatem 10/10

Testowane smaki: Pomarańcz, Jabłko-gruszka 

Pomarańcz - tutaj jakoś nic mnie nie zaskoczyło ponieważ smak jak i rozpuszczalność także jest specyficzny ponieważ jest gorzki, to także ze względu na leucynę, co potwierdza autentyczność składu. Ja osobiście nie lubię smaku BCAA zatem dla mnie to takie  4/10 

Jabłko-gruszka - podobnie jak wyżej posmak jest gorzki lecz sam pomysł na taki smak jest całkiem dobry bo BCAA smakuje dużo lepiej niż to pomarańczowe zatem śmiało można dać   8/10

Plusy:
- Dobry skład
- Szeroka gamma smakowa
- Brak chemicznego zapachu i posmaku 


Minusy:
- Gorzki posmak 

Opłacalność: Produkt można zakupić na stronie producenta, NotiumFITlub też za pośrednictwem Facebooka. Cena BCAA to bodajże 63 zł za 500g, co według mnie jest cena odpowiednią dla BCAA, surowiec także jest dobrej jakości o czym świadczy leucyna trzeba pamiętać, że BCAA NIGDY DOBRZE SIĘ NIE ROZPUSZCZA. 

2 komentarze:

  1. Proszę o sprostowanie. Notium fit nie jest producentem. Producentem jest zakład żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego Regnum Milk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Notium Fit jest dystrybutorem

    OdpowiedzUsuń